2019/10/05

Övergåendet

Om förändring och förvandling. Främst om den från död till liv. Bild från Cape Cod, MA.


Om jag aldrig hade sett en havsrullning

Bakom majestätiska berg, toppade med snö

Eller känt lukten av magnolior, öppnade av regnet

Skulle jag garantera att livet på jorden var förgäves

När naturen ligger död runtom kring mig

Då hon inte heller vågar motstå bortvissnandet

Lyftes törstiga ögon uppåt till den blåsande, solbrända skyn

Jag längtar efter att ta mitt flyg ännu en gång

Svävandes runt som en flyttande fågel

Mot forntida förtöjningar

För att vila på en sandmjuk strand

Medan vågorna skummar på ett landlöst hav

Återigen förvissas om att stora och förunderliga planer

Finns långt bortom denna lilla värld för mig

Tre mest lästa

Senaste publicerade

Endast

 

UPP OCH HEM IGEN